Press "Enter" to skip to content

Techninės pagalbos neįgaliems centras (TPNC). Klaidos komunikacijoje – vienas pagrindinių trūkumų

Keli pastebėjimai apsilankius Techninės pagalbos neįgaliems centro interneto svetainėje.

Trumpas apsilankymas TPNC (Techninės pagalbos neįgaliems centras) interneto svetainėje paskatino paviešinti ir taip pabandyti atkreipti šios tarnybos atsakingų darbuotojų dėmesį į vieną pagrindinių, dažniausiai pasitaikantį valdžios institucijų trūkumą – komunikacija su klaidomis, nekonkrečius pranešimus, techninį broką dėl kurio šios institucijos informacijos neranda žmonės su negalia interneto paieškos sistemose.

5 klaidos TPNC interneto svetainėje

Prisegtame paveikslėlyje pažymėjau 5 klaidas kurios lemia nepakankamą, klaidinančią TPNC komunikaciją su žmonėmis su negalia kurie yra šios institucijos veiklos objektas ir tikslas.

1 klaida

Raudonai apibrėžiau dalį puslapio nuorodos (URL) kuri daro kritinę reikšmę paieškos sistemose (Google, Bing, Yahoo, Yandex ir pan.). Po pilno domeno https://www.tpnc.lt/lt/ besitęsiantį adreso fragmentą naujas-straipsniu-piktogramu-puslapis-2/naujienos/ stebi paieškos sistemų algoritmai, kurie pagal jame esančių žodžių prasmę kategorizuoja ir siūlo šiuo adresu esančią informaciją jos ieškantiems (paieškos rezultatų sąraše). Todėl reiktų pagalvoti kaip ši frazė “naujas straipsniu piktogramų puslapis 2 naujienos” gali būti susijęs su šiuo adresu skelbiamu turiniu – naujienomis? Atsakymas – niekaip. Paieškos sistemų algoritmas indeksuodamas puslapio adresą ir turinį nesugretina šių dviejų faktorių ir konkrečiai šio TPNC puslapio nepriskiria paieškos frazei (raktažodžiui) “TPNC naujienos”. Todėl, kai informacijos apie TPNC naujienas ieškantis žmogus su negalia į paieškos sistemos (Google, Bing, Yahoo, Yandex ir pan.) laukelį įves frazę su žodžiu “naujienos” jis naujienų neras.

2 klaida – Savarankiškumas ir gyvenimo kokybė kiekvienam

Tekstas gražus, bet kai jis kontrastiniame fone “prilipdytas” prie logotipo, nes “liepė naujas vadovas”, tai neprofesionalu. Šiuo atveju jokio supratimo apie prekės ženklo kompoziciją, apsauginę zoną, reikšmę ir t.t Ši klaida net ne 1, už tai reiktų “rašyti” -100.

3 klaida – Naujienos

Šioje dalyje reikia pažymėti, kad TPNC nesupranta – Naujienos yra ADMINISTRACINĖ žinia ar ADMINISTRACIJOS žinia. Skirtumas esminis, bet jiems tai nesuvokiama.

4 klaida – “Matų”

Ši klaida publikuojama jau ne vieną savaitę ir tai parodo, kad šioje svetainėje dar neapsilankė nei vienas kuris nurodytų į klaidą. Nors ją pastebėjusių tikrai gali būti, tik jie numojo ranka ir nepranešė interneto svetainės valdytojui.

5 klaida – naujienos įžanga

Pristatant ar anonsuojant kažką, svarbu tinkamai pateikti informaciją, nes padarius tai blogai auditorija nesusidomės. Tai elementaru. Kai įžangoje rodomas “kringelių” rinkinys kurių lankytojas negali suprasti akivaizdu, kad jis nesusidomės pranešimu.

Reziume

Akivaizdu, jog TPNC iki šiol nerado specialisto kuris jiems padėtų ištaisyti elementarias klaidas. Tačiau tai nestebina – tai valstybės institucija. Ar galime iš valstybės tikėtis kokybiškų paslaugų? Ne šiuo atveju.

Pasidalink

Būkite pirmas!

    Parašykite komentarą

    El. pašto adresas nebus skelbiamas.

    Brukalų kiekiui sumažinti šis tinklalapis naudoja Akismet. Sužinokite, kaip apdorojami Jūsų komentarų duomenys.